ΜΑΡΤΗΔΕΣ

Μάρτηδες λέμε τα βραχιολάκια που φορούσαν στα μικρά παιδιά τις πρώτες μέρες του Μάρτη .Ο λόγος να μην τα κάψει ο ήλιος που άρχιζε σιγά σιγά να ζεσταίνει .Τα χρώματα κόκκινο και άσπρο .Πλεγμένες  απλά κλωστές μεταξύ τους .Θυμάμαι την πρώτη φορά που ήρθε ο γιος μου από τον παιδικό σταθμό φορώντας μάρτη μου θύμισε ξεχασμένες εικόνες .

Βραχιολάκια λοιπόν με κόκκινες και άσπρες κλωστές και με διάφορους κόμπους του μακραμέ .Προτίμησα να βάλω βαμβακερές κλωστές ,ήταν το ωραιότερο κόκκινο που είχα .Έχω χρησιμοποιήσει βαμβακερές κλωστές 1,5 μ για βραχιόλι 15 εκ τελειωμένο .Επίσης έχω βάλει δυο κλωστές σε κάθε χρώμα  τις οποίες θεωρώ σαν μια .Αν κάποιος χρησιμοποιήσει πιο χοντρές κλωστές μπορεί να έχει μια σε κάθε χρώμα .Μπορούν να γίνουν με κηρό-κλωστή ,ποντικό-ουρά ,πολυεστερικές και με οποιοδήποτε νήμα για πλέξιμο για βελόνες .

101

Σε όλους τους μάρτηδες έχω το ίδιο ξεκίνημα ,που είναι για κλωστές που δεν μπορούν να λιώσουν καθώς καίγονται .Στο μέσο των κλωστών μου κρατώ σταθερή την άσπρη κλωστή .Η κόκκινη σχηματίζει ημικύκλιο με την άσπρη  και περνά από πάνω από την άσπρη και μέσα από το ημικύκλιο . Κρατώ σταθερή  την κόκκινη και σχηματίζω ημικύκλιο με την άσπρη

016

019

Κάνω και από την άλλη μεριά της μέσης ίδιο αριθμό κόμπων .Με την δεξιότερη κλωστή κλείνω την θηλιά

022

1) Μάρτης

Αφού σχηματίσω την θηλιά χωρίζω τις κλωστές μου κατά χρώμα .Έχω διπλό αριθμό κλωστών από κάθε χρώμα ,επαναλαμβάνω τις ίδιες κινήσεις

002

003

Περνώ χάντρα για κούμπωμα και έτοιμος ο Μάρτης  μου

015

2 ) Μάρτης

Μετά την θηλιά κάνω ένα τύλιγμα με την μια φορά να είναι από πάνω η κλωστή που τυλίγεται (άσπρη)από την σταθερή κλωστή(κόκκινη)και δεύτερο με την κλωστή άσπρη, να είναι κάτω από την σταθερή κλωστή ,κόκκινη

075

077

Επαναλαμβάνω τις ίδιες κινήσεις και με το άλλο χρώμα μέχρι το επιθυμητό μήκος .Κάνω χοντρό κόμπο με όλες τις κλωστές μου

048

078

3) Μάρτης

Σε αυτό το βραχιολάκι σχηματίζω την θηλιά του κουμπώματος όχι στη μέση των κλωστών .Αρχίζω να την σχηματίζω όταν έχω αφήσει 25 εκ από την μια μεριά και όλο το υπόλοιπο μήκος από την άλλη . Κλείνω όμοια την θηλιά μου  .Έχω με αυτό τον τρόπο 2 κεντρικές κλωστές μήκους 25 εκ .Μία δεξιά και μια αριστερή . Βάζω την αριστερή κλωστή πάνω από τις κεντρικές .Την δεξιά πάνω από την αριστερή  .Παίρνω την δεξιά κλωστή και την περνώ κάτω και μέσα από την αριστερή και τις κεντρικές

024

Παίρνω την αριστερή κλωστή και την περνώ κάτω από τις κεντρικές  και πάνω από την δεξιά κλωστή .Η δεξιά κλωστή έρχεται από πάνω και μέσα στη αριστερή και τις κεντρικές .

027

Συνεχίζω με αυτές τις δυο κινήσεις.Είναι ο περιβόητος διπλός ή βασιλικός ή απλά μακραμέ για όσους δεν ξέρουν τίποτα άλλο από το μακραμέ

028

034

4) Μάρτης

Σχηματίζω την θηλιά έχοντας από την μια μεριά 25 εκ και από την άλλη όλο το υπόλοιπο μήκος .Μετά το κλείσιμο της θηλιάς κρατώ  τις δυο 25 εκ κλωστές και την μια μακριά σταθερέ και με το άλλη μακριά  σχηματίζω ημικύκλιο και περνώ από μέσα την κλωστή μου .Αν γνωρίζεται κέντημα είναι η κίνηση για τη βελονιά της κουμπότρυπας ή αλλιώς φεστόνι

086

Κάνω επτά φορές την ίδια κίνηση .Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα αυτή την εικόνα

091

Κάνω άλλη μια όμοια κίνηση με την άσπρη κλωστή ,όγδοη, και αφήνω την άσπρη κλωστή μαζί με τις κλωστές των 25 εκ .Παίρνω την κόκκινη κλωστή και κάνω τις ίδιες κινήσεις .

093

095

099

Αφήστε το σχόλιο σας

