ΣΤΕΡΕΩΜΑ ΚΛΩΣΤΗΣ ΣΤΟ ΛΑΣΕ

Το λασέ δουλεύεται επάνω στο πλαστικοποιημένο σχέδιο ή σε κάμποτο .Έτσι λοιπόν η αρχή της κλωστής μας γίνεται από την καλή πλευρά του κεντήματος μας .Το ίδιο γίνεται και για το στερέωμα της κλωστής μας στο τέλος .Ασφαλίζουμε την κλωστή μας από την καλή .

Περνώ την βελόνα μου μέσα από την λασέτα ,εκεί όπου πρόκειται να δουλέψω .Είτε έχω λασέτα πλεγμένη με το βελονάκι ,είτε έτοιμο κορδόνι τα βήματα είναι ίδια .

011

Τραβώ την βελόνα μου και αφήνω λίγη κλωστή να περισσεύει στο τέλος .

014

Μπήγω τη βελόνα μου στο σημείο που βγαίνει η άκρη της κλωστής .Σχηματίζω κύκλο με τα δάχτυλα μου στην κλωστή .

016

019

Περνώ τη βελόνα μέσα από τον κύκλο και την τραβώ προς τα κάτω ,να περάσει από τον κύκλο όλη η κλωστή  .Έτσι έχω ασφαλίσει την κλωστή μου .Ξεκινώ να δουλεύω τις βελονιές μου .Με τον ίδιο τρόπο στερεώνω την κλωστή μου όταν φτάσει στο τέλος της .

Ένα λάθος που συνήθως γίνεται είναι στο μήκος της κλωστής .Η κλωστή μας καλό είναι να είναι γύρω στα 90 εκ .Είναι το μήκος που είχε παλιότερα το βαμβακάκι για το κοφτό .Η μεγάλη κλωστή κάνει εύκολα κόμπους και έτσι αναγκαζόμαστε και κόβουμε και ξεκινάμε από την αρχή . Στο λασέ  χρησιμοποιούμε πολλές φορές τη βελονιά φεστόνι που στρίβει την κλωστή .Το μεγάλο μήκος χειροτερεύει τα πράγματα .Για την χρυσό-κλωστή ισχύει το πέρασμα της σε αγνό  κερί να μην χαλάει

2 responses to “ΣΤΕΡΕΩΜΑ ΚΛΩΣΤΗΣ ΣΤΟ ΛΑΣΕ

  1. Καλημέρα Χρυσάνθη…..
    Λυπάμαι που δεν συναντηθήκαμε…..δεν ήμουν Αθήνα και έχασα και την έκθεση της Σεν …Θα χαρώ να βρεθεί κάποια ευκαιρία να γνωριστούμε.
    Το συγκεκριμένο θέμα σου με ενδιαφέρει πολύ. Εχω πλέξει λασέτες και στενές και λίγο πιο φαρδιές. Είναι η δουλειά που παίρνω μαζί μου πάντα στην τσάντα …..εχω αγοράσει κάμποτο και ειδικο μολύβι αλλά δεν εχω τολμήσει να το ξεκινήσω. Οι φωτογραφίες βοηθουν πολύ. Πιστευω να τα καταφέρω….
    Φιλιά
    Μαρία

    • Σίγουρα Μαρία θα τα καταφέρεις .Το πιο κουραστικό και μονότονο είναι να κάνεις τη λασέτα .Τα υπόλοιπα είναι κέντημα με τη βελόνα .Η χαρά του δημιουργού στις βελονιές

Αφήστε το σχόλιο σας

