ΚΑΛΗΜΕΡΕΣ

Τα παλιά χρόνια οι καλημέρες στόλιζαν και υποδέχονταν τους επισκέπτες  στα περισσότερα σπίτια .Κρέμονταν και κάποια πετσέτα ,κέντημα δηλαδή σε σχήμα παραλληλόγραμμο τα γνωστά σεμέν στα ελληνικά. Μια τέτοια καλημέρα κέντησα και χάρισα πριν από χρόνια στα πεθερικά μου .Στόλιζε για χρόνια το σαλόνι τους .Μετά το θάνατο και των δυο επέστρεψε σε μένα και κατά τις συνήθειες μου της άλλαξα και χρήση.

Το σχέδιο της παρμένο από το εξαίρετο βιβλίο της εικαστικού κ. Αργυρώς Καρύμπακα-Νεγρεπόντη .Αγορασμένο από μένα και την αδελφή μου το μακρινό 1988-89

.1

Πολύ-χρησιμοποιημένο όπως φαίνεται και από το εξώφυλλο του και πολύ αγαπητό σε μένα .

Το σχέδιο του το ακόλουθο.

2

Είναι κεντημένο σε ποδοκίνητη μηχανή με τελάρο με την τεχνική του κοφτού. Μπορεί να γίνει και με κοφτό χειρός ,είτε κορδονέτο είτε φεστόνι .Προτιμώ πάντα το κοφτό κορδονέτο μιας και δεν αφήνει αφήνει ξέφτια όταν κόβεις .Σαν δουλειά και οι δυο τεχνικές έχουν τον ίδιο χρόνο .

Η δική μου εκδοχή του σχεδίου .

003

Ο πεθερός μου ήταν ναυτικός και συνταξιούχος όταν το έφτιαξα .Το κέντημα που κρεμόταν ήταν λουλούδια που άρεσαν της πεθεράς μου

.108

Η τωρινή του χρήση είναι στο δωμάτιο μου να κρεμώ τα φουλάρια μου .

001

Καλές διακοπές για όσους φύγουν με ότι μέσο και να το κάνουν .Και όπως λέει και κάποιος σοφός τα καλύτερα ταξίδια είναι αυτά του μυαλού.

006

4 responses to “ΚΑΛΗΜΕΡΕΣ

  1. Πολύ χρήσιμη η σελίδα σας,Λιτη,περιεκτική και πολύ κατανοητή!Καλή συνέχεια στο έργο σας!!Γνωρίζω μόνο λίγο κέντημα, αλλά νομίζω μέσα από την πληροφόρηση που δίνετε συγκεντρωμένη και πάνω σε βασικά πράγματα ο καθένας μπορεί να ωφεληθεί και να ασχοληθεί με ότι θα του κεντρίσει το ενδιαφέρον.Ευχαριστώ πολύ!!

    • Ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια σου .Ελπίζω ότι είναι κατανοητά αυτά που θέλω να πω για το κάθε αντικείμενο και ότι χρειαστείς ρωτάς

Αφήστε το σχόλιο σας

