ΑΖΟΥΡ ΑΡΑΧΝΗ

Αζουρ ή χυτό ,όπως λέγονταν παλιά αυτή η τεχνική στον Ελλαδικό χώρο .Λινό ύφασμα ,βαμβακάκι μπεζ και 352 το άλλο χρώμα,καρφίτσες,ψαλίδι ,τελάρο ,κλωστή τρυπώματος και βελόνα κεντήματος με μύτη τα απαραίτητα υλικά.Το σχέδιο θα το δείξω πάνω σε ένα μικρό τετράγωνο ύφασμα.Η κάθε πλευρά θα έχει άλλο σχέδιο αζουρ με ίδιο όμως ξέφτισμα .

Κόβω ένα κομμάτι λινό Τσέχικο 22 Χ 22 εκ.Στα 6 εκ από την άκρη της πλευράς  με τη καρφίτσα μου τσιμπάω την κλωστή με μια καρφίτσα.Αυτό το κάνω σε απόσταση 10 εκ από την άλλη πλευρά.

1

Με το ψαλίδι κόβω αυτό το λίγο που είναι κάτω από την καρφίτσα.

2

Μετράω 6 εκ και από την άλλη πλευρά του υφάσματος.Κάνω τις ίδιες κινήσεις και από αυτή την πλευρά .

3

Στο σημείο που συναντούνται  οι δεξιά δύο κλωστές που τράβηξα κόβω προσεκτικά .

4

Σχηματίζω έτσι ένα τετράγωνο με βγαλμένες κλωστές μέσα στο αρχικό τετράγωνο του υφάσματος.Αντίστοιχα παραλληλόγραμο αν αυτό είχα για αρχικό σχήμα .

5

Με το ψαλίδι μου κόβω στο σημείο που ενώνονται οι δυο γραμμές. Κόβω τόσο όσο έχω αποφασίσει πως θα είναι το ξέφτισμα του αζουρ. Εδώ 1 εκ.Το ίδιο κάνω και στις άλλες τρις γωνίες. Βγάζω τις κλωστές όλες.Σχηματίζονται έτσι κενά, τρύπες,στις γωνίες.

6

Τα στριφώματα έχουν περιγραφεί αναλυτικά στην ανάρτηση  Οι γωνίες των στριφωμάτων.Όποιος δεν ξέρει να κάνει γωνίες να πάει εκεί.Τρυπώνω το στρίφωμα μου.Με βελόνα και βαμβακάκι κάνω το στερέωμα της κλωστής μου.

7

Ξεκινώ να κάνω τρυπογάζι ή κουφογάρι ή απλό αζούρ . Δουλεύω από την ανάποδη του κεντήματος μου.Περνώ την κλωστή μου μέσα στο στρίφωμα και αγκαλιάζω με την βελόνα 4-5 κλωστές.Τραβώ να περάσει όλη η κλωστή ..Δουλεύω με φορά αυτή που γράφουμε και διαβάζουμε, από αριστερά προς τα δεξιά .

8

Από πάνω προς τα κάτω περνάω την βελόνα μου. Πιάνω μια δυο κλωστές από το μπροστινό ύφασμα και το στρίφωμα.Χωρίζω στυλάκια όπως λέμε στη γλώσσα του αζούρ.

9

Συνεχίζω μέχρι να στερεώσω όλο το στρίφωμα έτσι.

10

Το ίδιο κάνω και από την άλλη μεριά του ξεφτίσματος

11

12

13

14

Μέχρι τώρα δούλευα από την ανάποδη του κεντήματος.Όταν κάνω τα διάφορα σχήματα δουλεύω από την καλή του κεντήματος.Από την ανάποδη μόνο στερεώνω τις κλωστές μου.

15

Βγαίνω στην άκρη και στα δυο πρώτα στυλάκια κάνω μπάλωμα .Πάει η βελόνα μου μια πάνω μια κάτω από τα στυλάκια

16

17

Πολλές φορές καλό είναι να σπρώχνω με την βελόνα αυτό που έχω κάνει για να μην μένουν κενά.Από την πίσω μεριά βγάζω την βελόνα μου στη μέση από τα στυλάκια.

18

19

Περνώ  την βελόνα από πάνω από 3 στυλάκια  και μετά από κάτω  από τα στυλάκια και βγάζω την άκρη της πάνω από την κλωστή.

20

Γυρίζω και περνώ την βελόνα κάτω και μέσα στον κύκλο που σχηματίστηκε .

21

Ενώνονται έτσι τα στυλάκια στη μέση .Αρχίζω να κάνω μπάλωμα γύρω -γύρω στον κόμπο.Βάζω την βελόνα κάτω από το πρώτο στυλάκι ,πάνω από το δεύτερο,κάτω από το τρίτο,πάνω  από την κλωστή, κάτω από το στυλάκι ,πάνω από το επόμενο ,κάτω από τελευταίο στυλάκι και ξαναβρίσκομαι στην αρχή

22

23

24

Συνεχίζω μέχρι να γίνει ένας κύκλος. Στερεώνω με την βελόνα και αρχίζω να κάνω το διπλανό.

25

26

28

Συνεχίζω μέχρι να φτάσω στην άκρη της πλευράς.Αφήνω και εκεί δυο στυλάκια για να κάνω όμοια .

3 responses to “ΑΖΟΥΡ ΑΡΑΧΝΗ

Αφήστε το σχόλιο σας

